Virtuální  seznamka a sociální sítě
                      
                        V současné  době existuje hodně možností, kde se můžeme seznámit, přesto mají někteří lidé  se seznamováním problémy. Studenti si můžou nejprve prohlédnout úvodní kresby a  říkat, jakým způsobem se lidé seznamují, porovnat je, co je v současnosti běžnější.  Pak lektor vybere otázky z oddílu Chci se seznámit. Studenti můžou  porovnávat výhody a nevýhody virtuálního seznamování, uvádět příklady  z vlastní zkušenosti. Lektor se také může zaměřit na důvody seznamování a  témata, která seznamování ulehčují.
                      cv.  1 Seznámit se můžeme kdekoliv
                        Studenti  přečtou úvod článku a diskutují o tom, proč někteří lidé žijí sami, proč nemají  partnera. Pak si prohlédnou obrázky a vyjmenovávají možnosti, kde se mohli lidé  seznámit. Lektor zjišťuje dalšími otázkami nové informace např.: 
                        1.  obrázek – V jaké firmě lidé pracují? Zda podnikají společně i něco po  práci? Kdo je komu sympatický?
                        2.  obrázek – Proč jdou tito lidé na výlet? Kam? Jak dlouho se znají? Co dělají  ještě společně?
                        3.  obrázek - Co ta skupina dívek oslavuje?   Jak dlouho se znají? Zda jsou dobré kamarádky?
                        Dále  čtou studenti text. Lektor rozhodne, jestli budou text číst potichu a pak řešit  úkoly pod textem, nebo nahlas, nebo si text předem přečtou doma.
                        Studenti  pak porovnávají své myšlenky a názory s informacemi v textu.
                        cv. 2  Lektor klade ještě dodatečné otázky  v případě správné odpovědi, která je negativní, a chce vědět, jak je to  správně.
                        např.  Olga se seznámila s Pavlem v restauraci. Správná odpověď je Ne.  Lektor pokračuje další otázkou -  Kde se s ním seznámila?
                        cv.  3 – Studenti odpovídají na otázky související s textem.
                        cv. 4  Studenti se vrací opět k úvodnímu textu,  ve kterém vyhledávají ekvivalenty s obdobným významem.
                        Pavel  měl své kouzlo. V textu – Měl svůj šarm.
                        cv.  5 + 6  Studenti opět pracují s textem  a doplňují gramatická cvičení.
                        cv.  7  Lektor se nejprve ptá, jaké sociální  sítě studenti znají a využívají. A z jakého důvodu. 
                        Pak  si studenti přečtou potichu článek ze cv. 7 b) a doplní do textu správnou  variantu. Pak zkontrolují s lektorem správné řešení. Následují dodatečné  otázky k tématu.
                        cv.  9 Toto cviční je dalším námětem ke konverzaci. Studenti nejprve popisují, co  vidí na obrázcích. Pak vyjmenovávají možné důvody, proč jsou tito lidé spolu.  Nakonec zahrají studenti zvolené situace- na pláži, v letadle, na  univerzitě, na koncertě, na prvním rande, v kavárně
                        Např.:  1. obrázek – chlapec + dívka na pláži.  Chlapec se jmenuje Roman, dívka Klára. Znají se asi jeden rok. Chtěli společně  prožít romantickou dovolenou u moře. Teď leží na pláži a užívají si sluníčka.
                        Možný  rozhovor:
                        Roman:  Taky je ti takový horko jako mně?
                        Klára:  Ani ne, mám ráda slunce. Vydržela bych taky klidně celý den.
                        Roman:  Mám žízeň.  Dojdu pro nějaký džus. Chceš  taky?
                        Klára:  Dala bych si raději zmrzlinu. 
                        Roman:  Tak tady chvilku počkej. Přinesu ti ji.
                      cv.  10 Studenti doplňují tabulku a pak porovnávají navzájem. Zdůvodňují výhody a  nevýhody seznámení na různých místech. Pak říkají, jaká místa k seznámení  jsou pro ně nejlepší a proč.
                        cv.11  Studenti si nejprve prohlédnou obrázky a řeknou, kde se asi lidé seznámili. Pak  si poslechnou čtyři krátké rozhovory a napíšou pod obrázky, kde se lidé opravdu  seznámili. Rozhovory si poslechnou ještě jednou a zahrají jejich pokračování.
                        cv.  13 Zde mají studenti k dispozici celou řadu důvodů, proč se lidé seznamují  přes internet. Mají říci, co považují z uvedených možností za negativní a  pozitivní a proč. Lektor se zeptá, zda mají vlastní zkušenosti s tímto  typem seznamování. Zda je podle jejich názoru možné poznat velké množství lidí.  Proč můžou být lidé při opravdovém setkání zklamáni? Jaké důvody vedou lidi  k tomu, že se seznamují ve virtuálním světě?
                        cv.  14 Láska přes internet.
                        Toto  cvičení pak navazuje na předchozí diskuzi. Studenti si poslechnou vypravování  tří osob a doplňují tabulku. Vyjadřují své postoje k jejich zkušenostem.  Vyměňují si názory na to, zda je možné se zamilovat přes internet. Následují  další cvičení související s poslechem.
                        cv.  18 Studenti říkají, o čem se nejčastěji baví se svými přáteli, nebo  s lidmi, se kterými se setkali poprvé. Lektor napíše tato témata na  tabuli. Ve cvičení 18 jsou další možná témata ke konverzaci, když má někdo  první rande. Studenti se vyjadřují k těmto tématům, zda jsou pro ně  vhodná. Můžou zahrát takovou situaci při prvním seznámení.
                        cv.  19 Hledání partnera
                        Studenti  odpovídají nejprve na otázky uvedené ve cvičení. Pak si poslechnou rozhovor.  Stejné otázky klade reportérka psychologovi. Porovnávají své odpovědi  s odpověďmi psychologa.
                        cv.  21 Studenti sestaví rozhovor ve správném pořadí. Pak vedou podobné rozhovory na  téma Facebook.
                        cv.  22 Studenti si nejprve poslechnou vypravování. Potom lektor přehraje vypravování  ještě jednou, případně dvakrát. Studenti doplňují chybějící informace do textu.
                        cv.  24 Zde jsou témata k rozhovorům. Lektor rozhodne, co z toho využije a  v jaké části hodiny rozhovory zařadí.
                        
                      Četba  z tisku
  Článek  z novin si přečtou studenti samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor  zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou také napsat esej na toto téma,  kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat ty nejlepší práce.